معرفی کارخانه گالوانیزه کاشان

راهنمای پذیرش و بورس تحصیلی آلمان،آمریکا،انگلیس،کانادا،نیوزیلند،استرالیا،هند،مالزی،ژاپن،ایتالیا،فرانسه،دوبی و ...

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

معرفی کارخانه گالوانیزه کاشان

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در تاریخ 1374 راه اندازی و در سال 1379 با نام صنایع گالوانیزه فجر سپاهان شروع به کار نمود. محصول این شرکت ورق گالوانیزه است، که از روش غوطه وری گرم به صورت مدام تولید می گردد. ظرفیت خط تولید گالوانیزه کاشان در سال به صورت اسمی 100 هزار تن است، ولی ظرفیت تولیدی این شرکت در سال 130 هزار تن می باشد.

معرفی انواع محصولات گالوانیزه کاشان

محصولات ورق گالوانیزه کاشان در سه نوع کلاف، انواع ورق مسطح و ورق فرم دار تولید می شود.

ابعاد انواع ورق گالوانیزه مسطح، از نظر ضخامت بین 0.3 الی 1.5 میلیمتر، از نظر طول 600 و 1250 میلی متر و از نظر عرض 0.5 و 4 میلیمتر است.

در تولید ورق های گالوانیزه سینوسی و ذوزنقه ای از ورق های فرم دار گالوانیزه استفاده می شود. ابعاد فیزیکی انواع ورق فرم دار از نظر ضخامت بین 0.4 الی 0.8 میلیمتر و از نظر طول 1.5 و 12 میلیمتر در ضمن عرض ورق خروجی در ارتباط مستقیم با عرض ورق ورودی می باشد.

ورق های گالوانیزه در صنعت به عنوان ورق های مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی شناخته می شوند، این ویژگی از طریق دو عملیات شیمیایی روغن کاری و غیر فعالسازی و در بعضی موارد از طریق هر دو فرآیند ایجاد می گردد.

یکی از مراحل تولید ورق گالوانیزه عملیات شیمیایی کروماته است در طی این فرآیند سطح ورق گالوانیزه در برابر عوامل محیطی مانند زنگ زدگی و خوردگی محافظت می شود و در نتیجه از تولید شوره سفید جلوگیری می نماید.

در تولید ورق گالوانیزه کاشان پوشش کروماته ایی که برای محافظ سطح ورق در دو طرف سطح ورق استفاده می شود بین 15 الی 20 میلی گرم بر متر مربع است. استاندارد مقدار پوشش کروماته برای هر سطح نباید کمتر از 40 % برای حالت تست یک نقطه ای باشد.

در کل وزن پوشش استفاده شده در ورق گالوانیزه با توجه به استاندارد JIS G 3302 می بایست بین 90 تا 275 گرم بر متر مربع باشد، که وزن پوششی گالوانیزه کاشان 120 گرم در متر مربع است که نسبت به تمام محصولات داخلی مرغوب تر می باشد همچنین با توجه به محدوده ای استاندارد به درخواست مشتری به صورت سفارشی عملیات کروماته شدن انجام می شود.

معرفی روش های تولید ورق گالوانیزه کاشان

انواع محصولات گالوانیزه کاشان در طی فرآیند نورد سرد، که فرآیندی پیوسته ومداوم و شامل مراحل شستشو و تمیز کاریست تولید می گردند. مراحل بعدی تولید ورق گالوانیزه کاشان، شامل احیاء، عملیات حرارتی، مرحله اکسیدهای سطحی و کنترل خواص متالوژیکی صورت گرفته و عبور از وان مذاب روی و در نهایت ایجاد محصول نهایی کلاف گالوانیزه کاشان است.

مرحله بعد از تولید ورق گالوانیزه, یکسری عملیات تکمیلی است که بر روی ورق های گالوانیزه انجام می شود که عبارت است از:

  • مرحله اکسین پس جهت افزایش خاصیت رنگ پذیری ورق های گالوانیزه
  • عملیات کشش و صافی سطح
  • عملیات پسیو کردن به کمک محلول های شیمیای

تمامی مراحل فوق باتوجه در خواست مشتری به صورت سفارشی نیز قابل اجراست.

بعد از مراحل فوق، مرحله برش زدن و فرم گیری انجام می شود. در طی عملیات برش زدن کلاف گالوانیزه به ورق یا شیت های گالوانیزه تبدیل می شوند. همچنین در طی فرآیند فرم گیری انواع مقاطع سینوسی و ذوزنقه ای جهت تولید کرکره سینوسی و کرکره ذوزنقه ایی نیز ایجاد می گردد.

سیستم برش فولاد گالوانیزه کاشان دارای سیستم بسته بندی پنوماتیک است و امکان برش ورق به صورت عرضی در محدوده طولی 0.5 تا 4 متر را دارد.

در مرحله فرم دهی ورق های گالوانیزه و گالوانیزه رنگی با گذشت از قفسه های فرم دهی با توجه به طول مورد نظر به وسیله غلطک های فرم دار فرم دهی می شوند. برای بالا بردن استحکام ورق های گالوانیزه در طی فرآیند فرم دهی، فرم دهی در راستای طولی ورق انجام می شود. امکان تولید مقاطع سینوسی و ذوزنقه ای تا حداکثر طول 12 متر در مجتمع ورق گالوانیزه کاشان وجود دارد.

سه فاکتور مهم تقسیم بندی ورق گالوانیزه کاشان

ورق گالوانیزه کاشان بر اساس سه فاکتور کیفیت، خواص فیزیکی و نوع کاربرد آن در صنایع گوناگون دسته بندی می شود. ورق گالوانیزه کاشان از نوع سخت می باشد و دارای انعطاف کم ولی در عین حال مستحکم است و در ساخت پروفیل و به عنوان پوشش سقف کاربرد دارد.

ورق های گالوانیزه که کاربرد تجاری دارند منعطف تر و در عین حال دارای استحکام خوبی هستند و برای کاربرد های عمومی مثل، سقف های کاذب فرم دار، مصارف خانگی، در ساخت کابینت و کانال بکار می روند.

ورق های گالوانیزه ایی که نورد سطحی شده اند، دارای انعطاف پذیری بیشتر و در عین حال دارای استحکام کمتری هستند در ضمن دارای کشش مناسب و همچنین دارای قابلیت رنگ پذیری برای تولید قطعات اتومبیل و لوازمی که نیاز به رنگ کردن دارند استفاده می شود.

نوع دیگر از ورق های گالوانیزه که کیفیت کشش ورق مد نظر است، ویژگی خمش عالی و انعطاف پذیری مناسب ولی استحکام ورق پایین می باشد، این نوع از ورق ها برای ساخت قطعات پیچیده و صنایع داخلی اتومبیل و ... بکار می رود.

 

استاندارد های تولید ورق گالوانیزه 

مجتمع فولاد امیرکبیر کاشان نخستین تولید کننده ورق گالوانیزه گرم در ایران می باشد، در ساخت ورق گالوانیزه کاشان از استانداردهای ASTM، DIN، ISIR ، JISو iso و همچنین در زمان تولید ورق گالوانیزه دو تست یک نقطه ای و سه نقطه ای نیز انجام می شود.

 

فاکتور های تعیین کننده قیمت گالوانیزه کاشان

قیمت گذاری بر روی ورق گالوانیزه همانند سایر محصولات فولادی با توجه به تغییرات ارز متغیر و دارای روند رو به رشد است. تغییرات قیمت ارز و قیمت آهن تاثیر مستقیمی بر قیمت گالوانیزه می گذارد. همچنین عواملی دیگری همچون دلالان و واسطه های فروش بر افزایش نهایی قیمت گالوانیزه تاثیر گذارند، به طور مثال قیمت ورق گالوانیزه کاشان در تهران با قیمت ورق گالوانیزه کاشان امروز می توانند متفاوت باشد.

وب سایت فولاد ایران به عنوان یک مرجع در زمینه فروش انواع ورق گالوانیزه فعالیت دارد. جهت استعلام قیمت گالوانیزه بلاخص قیمت ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان به آدرس اینترنتی https://fooladiran.com مراجعه نمائید

 





:: بازدید از این مطلب : 6458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : khashayars
ت : شنبه 12 بهمن 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی